ClickCease יציבה נכונה
top of page
חיפוש
  • פרילאטיס בשינקין

יציבה נכונה

שימו לב איך אתם עומדים האם הכתפיים שלכם מקומרות? האם הברכיים נעולות? האם משקל הגוף נוטה למותן אחד יותר מאשר לשני? האם הגב נוטה קדימה יחסית לאגן, או שמא נוטה דווקא אחורה? האם אצבעות הרגליים פונות פנימה או החוצה? אם עניתם בחיוב על אחת השאלות הללו, היציבה שלכם לקויה.

  • מהי יציבה נכונה איזון ופיזור נכון של מסת הגוף בין איברי הגוף, (עמוד השדרה, ראש גפיים עליונות ותחתונות).

  • למה חשובה יציבה נכונהלהפחית עומסים על חלקי הגוף ובכך מניעת כאבים ופציעות. תפקוד טוב של האיברים הפנימיים יציבה לא נכונה עלולה ללחוץ על איברים פנימיים. אסתטיקה ודימוי עצמי גבוה.

  • מה משפיע על היציבה הנכונהכוח המשיכה מצבים רגשיים חוסר איזון שרירי - אם לדוגמה בעבודה אנו יושבים לפרק זמן ארוך, שרירים מסוימים יהפכו לשרירים קצרים, (כמו שריר הירך האחורי).

  • ליקויי יציבה שכיחיםלורדוזה צווארית - מאופיינת על ידי שרירי צוואר קצרים, סנטר רחוק מעצם החזה וגבנון בגב עליון. קיפוזה גבית - כתפיים מסובבות לפנים, ראש נוטה קדימה, גב עליון קמור מדי באזור החזה. לורדוזה מותנית גמישה - שקע גדול באזור המותן ואגן מושא לפנים. לורדוזה מותנית קשיחה - ברכיים נעולות, אגן מושא לפנים וקיעור גדול באזור המותן. סקיליוזה גבית - ליקוי אסימטרי שבו יש סטייה של החוליות בקו עמוד השדרה, ישנה עקמת בצורת C וישנה עקמת בצורת S. ראוי לדעת כי יציבה היא לא רק עמידה נכונה, אלא גם שכיבה נכונה, ישיבה נכונה והליכה נכונה.

  • מאפייני יציבה נכונה ראש – צוואר ישר סנטר משוך פנימה, וכך הגוף מזדקף. כתפיים וחזה – הרמת בית החזה ומתיחת הגב וכתפיים לאחור. בטן וישבן – כיווץ שרירי בטן כדי ליישר את הגב, משיכת הישבן למטה ונטיית האגן לאחור. ברכיים – כפופות מעט כדי להקל על משקל הגוף המוטל על הרגליים. כפות רגליים – חלוקת משקל הגוף דרך המרכז של כף הרגל.

  • המלצותשכיבה - מומלצת שכיבה על הגב כשהרגליים כפופות ומונחות על כר, ומתחת לראש מונחת כרית. תנוחה זו תספק תמיכה טובה לעורף מבלי לכופף את הראש קדימה; שכיבה על הצד ברכיים כפופות וכר מתחת לראש. ישיבה - רובנו יושבים באופן לקוי מאוד, דבר המשפיע לרעה על הגב התחתון והאגן. מומלץ מאוד לשבת על כיסא נוח, שמשענתו נוטה כמעט בזווית ישרה. יש לשבת זקופים, כאשר תמיכה נוספת בצורת גליל תומכת בשקע הגב. רגליים מונחות על הגבהה. עמידה - כשהיא במקום אחד ולזמן ממושך - מומלץ להניח רגל על הגבהה לסירוגין כל 10-15 דקות. הליכה - הליכה נכונה נמדדת על פי הצעד הנכון. צעידה של כפות רגליים מקבילות ואצבעות מוטות קדימה, נחיתת כף הרגל תיעשה בעקב הרגל. הלחץ מועבר לכיוון האצבעות, שהן הנותנות את הדחיפה להנפת הרגל ולהעברתה קדימה. תרגילים מומלצים לימוד הרפיה ושחרור מתח שרירי מיותר. תרגילי נשימה ולימוד תנועתיות האגן – השפעתם על גב תחתון. תרגילי חיזוק שרירי הבטן בצורות שונות.

345 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page