ClickCease להפחית לחץ ארגוני באמצעות פילאטיס
top of page
חיפוש
  • פרילאטיס בשינקין

להפחית לחץ ארגוני באמצעות פילאטיס

מהו לחץ ארגוני ?  לחץ ארגוני כגורם מרכזי בהתהוות תחושת הלחץ של העובדים והמנהלים מתבטא בעיקר בהצבת יעדים של ההנהלה לצמיחה עסקית מהירה בלי לבחון האם יעדים אלה מציאותיים בהתחשב במצבת כוח האדם, רמת המיומנות הנדרשת והזמן החיוני לשם השלמת המשימות. ישנן חברות שמשופעות במצבי לחץ. הן מצויות בתהליכים מתמידים ומהירים של צמיחה ושינוי . קליטתם של עובדים חדשים ועזיבתם של ותיקים , ריבוי משימות בפרקי זמן קצרים, ומצבים של אי -וודאות בהתייחס לפרויקטים קרובים או עתידיים ובהתייחס לגורל החברה עקב רכישה, מיזוג או פירוק, פיטורין וכו'. במקביל על העובד לבצע משימות הדורשות ריכוז, יצירתיות, והתמדה ולממש את המסר הברור והחד של ההנהלה: ''חייבים להצליח ובכל מחיר !".

מסתבר שהלחץ האישי של המועסקים גובה מכלל התעשייה בארה''ב סכום שנתי עצום של 150 מיליארד דולר בשל ירידה ברווחיות וכתשלומים לפוליסות ביטוח שונות זאת עקב שחיקה, פציעה - SRI ? STRESS RELATED INJURIES , ריבוי היעדרויות , ירידה בתפוקה, טעויות יקרות לארגון ותחלופה גבוהה של עובדים. לפיכך, מנהלי משאבי אנוש,הדרכה ורווחה בארגונים השונים מכירים יותר ויותר בצורך לפעול באופן שוטף לקידום תוכניות התערבות כסדנאות, יעוץ אישי קצר מועד וממוקד, שייקנו לעובדים כלים להתמודדות עם הלחץ. תוכניות אלה תתרומנה להעלאת התפוקה, למניעת תחלואה ולהגברת תחושת השליטה של העובדים. תוכניות כאלה יחוללו שינוי חיובי אף באקלים הארגוני ויתרמו ללכידות רבה יותר בצוותי העבודה ולתחושה גדלה והולכת של מחויבות בקרב העובדים כלפי ארגונם.

כיצד ניתן לצמצם את תחושת הלחץ האישי ?

מבחינה גופנית עובדים שמרבים לשבת מול המחשב, עשויים לפתח יציבה לא נכונה הידועה כיציבה "קיפוטית" (כתפיים כפופות קדימה, עמידה לא זקופה).

ישיבה מרובה מחלישה את שרירי הגב והשרירים בגוף באופן כללי.כמו כן, לעובדים שמרבים להדפיס במקלדת עשויות להתפתח בעיות במפרקי כפות הידיים- כאבים ודלקות. 

כיצד הפילאטיס עוזר? הפילאטיס עובד על השרירים המייצבים והעמוקים בגוף, על התארכות השרירים, יציבה נכונה נשימה נכונה, שוויי משקל ועוד. התרגילים עוזרים לזרימת דם טובה בגוף.

עובד שמתאמן בשיטת הפילאטיס ירגיש חיוני יותר, זקוף יותר, ילמד לנשום נכון וירגיש את השינוי הגופני והנפשי תוך פרק זמן קצר.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page