ClickCease פילאטיס והריון הולכים יחד
top of page
חיפוש
  • פרילאטיס בשינקין

פילאטיס והריון הולכים יחד

במהלך ההריון האיזון השרירי משתנה בגוף האישה ועלול לגרום לכאבי גב תחתון, כאבים בברכיים עקב הלחץ ויתר המשקל ובשל יציבה לא נכונה כמו כן יתכנו קשיים בנשימה.

שיטת הפילאטיס מסייעת להחזיר לאישה את האיזון השרירי והנשימתי.

במהלך ההריון מרכז הכובד בגוף משתנה - דבר שעלול לגרום לכאבי גב תחתון, תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן והבטן כמו גם חיזוק שרירי הגב מסייעים למניעה והקלה בכאבים.

נשים בהריון נוטות בשל שינוי מרכז הכובד, לקחת את הגב אחורה (קיעור חד מידי בגב התחתון שקרוי "לורדוזה") נטיה זו יכולה גם לגרום לכאבי גב תחתון ובהמשך הגוף "מתרגל" ליציבה זו וההריונית ממשיכה ביציבה לקויה גם לאחר הלידה.

בנוסף לכאבי גב תחתון תופעה מוכרת היא הדליות ברגליים, וכאבים בברכיים ובקרסוליים. עבודה על תרגילי גמישות לרגליים וחיזוק שרירי הירך והקרסול תביא להקלה משמעותית בכאבים ואף למניעת התופעה.

בזמן ההריון ישנן נשים שחשות בקושי ובנשימה, הפילטאיס משלב את הנשימות בתרגלים בצורה אינטגרלית ומחזיר את האיזון הנשימתי להריונית. הנשימה בפילאטיס היא לצלעות אך לנשים בהריון נתמקד דווקא בנשימות אל הבטן גם כחלק מההכנה ללידה.

כחלק מההכנה ללידה נלמד גם לשלוט בשרירי רצפת האגן – איסוף השריר והרפייתו.

בשיעורי פילאטיס אנו מדגישים את נושא היציבה ומחזקים את שרירי היציבה.

לאחר הלידה החזרה לפעילות גופנית צריכה להיות בהדרגה. כמובן שיש ראשית את החודש וחצי – חודשיים של משכב לידה, האישה צריכה גם להקשיב לגוף ולהרגיש מתי היא מוכנה לחזור לפעילות.

התרגילים לאישה לאחר לידה יתמקדו בחיזוק שרירי רצפת האגן היות ושרירי רצפת האגן חלשים מאוד לאחר הלידה. כמו כן, יש נשים שמפתחות דלקות באיזור הזרועות ולכן חשוב לחזק את חגורת הכתפיים עוד לפני הלידה ולהמשיך בתרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים לאחר הלידה.


9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page